Pagini

8 iulie 2013

Grecia 2013, partea a II-a, Vourvourou, Halkidiki

No, gata. O facuram si p-asta. 2,400km parcursi cu masina, plecati in 19 iunie seara din Sibiu si intorsi acasa pe 1 iulie dimineata. Aproximativ 1,600EUR cheltuiti cu tot cazare, benzina, mancare, vigniette, vapoare, taxe de bac etc. Traseul a fost lung, obositor, (cu copilul de 1an si 10 luni in masina pe distantele astea nu mai facem), dar si foarte variat si plin de activitati: Sibiu=>Bucuresti=>(dormit 1 noapte)=>Sofia=>(dormit 1 noapte la Fashion hotel)=>Vourvourou, Halkidiki (7 nopti la Hotel Thalassokipos)=>Sofia (iar 1 noapte la Fashion hotel)=>Bechet (am trecut cu bacul la mamaie sa o vizitam, am dormit 1 noapte)=>Slatina (dormit 1 noapte)=>Sibiu!!! (dormit de curs din gura de cand am ajuns si pana in prezent cand scriu asta)

Stiti din prima parte pe unde ne-am oprit, asa ca azi ne axam mai mult pe impresiile de vacanta cat inca mai sunt la cald, din Vourvourou.

Noi am mers pe ruta rosie cu 2 opriri peste noapte, nasii nostri pe ruta verde, prin Macedonia, mers dintr-un foc plecati de la 12 noaptea din Timisoara, dar insotiti de alti prieteni, noi am venit singuri si am preferat sa nu mergem noaptea cu copil mic prin tari straine.

Locatia hotelului Thalassokipos ne-a intrecut asteptarile: cocotat pe varf de deal, ascuns printre maslini, leandri si tufe de lavanda, ne-a oferit cele mai pitoresti imagini din concediu. Pe langa faptul ca ne trezeam si adormeam cu peisajul de mai jos, luam aerosoli pe balcon, era si foarte liniste, iar faptul ca aveau micuta lor plaja privata la poalele dealului ne-a ajutat enorm cu asta mica ce tot cerea la apa, apa, apa inainte de nani. 

vedere de la balconul "nostru", Thalassokipos hotel
 Terasa lor de la barul hotelului (unde nu servesc decat pizza si placinte cu feta sau spanac ca papa), la randul ei cocotata pe la mijlocul dealului, ascunsa printre maslini, era vizitata de foarte multi turisti necazati acolo, dar care cautau muzica buna si atmosfera intima, departe de agitatia din sat. Am cautat si noi atmosfera intima intr-o seara in care am pus-o pe fie-mea in hamac cu tableta in brate sa se uite la desene cat sa bem si noi un vinisor asa, romantic, dar cand a cazut fie-mea din hamac si a inceput sa-i urle trompeta intre maslini cred ca i-a trezit si pe calugarii de pe muntele Athos din vecinatate.

Nu mai vorbim de stres cu scarile fara numar fara numar, chiar nu a fost foarte child friendly hotelul
Terasa barului de la hotelul Thalassokipos


Vorba sotului meu am platit de fapt “pay-per-view” (platesti ce vezi, ca la TV) 60EUR pe noapte, ca in mare conditiile din camera nu au fost stralucite de banii astia. Pentru familie cu copil nu numai ca nu au avut tarc copil sa ne ofere si ne-am carat noi cu al nostru dupa noi, dar nici patul nu era dublu, erau 2 single-uri lipite. Pe sub paturi se decojisera tabliile, plasele de tantari aveau niste gauri in ele de ne-au macelarit dusmanii cu tot cu Raid-ul din priza si uleiul de pe corp, apa in baie nu venea cu presiune, la un moment dat s-a oprit de tot cand au fost multi cazati in hotel. Dar, curatenie facea tanti zilnic, bucataria era dotata cu toate vasele necesare, Lidl-ul din Nikiti ne-a salvat pentru mic dejun si pranz sau cina, mancam doar 1 data pe zi la restaurant. Mai precis la taverna Gorgona (=Sirena, chiar are o statuie cu sirena la intrare) prima pe stanga chiar din sat Vourvourou unde am mancat cea mai buna mancare cat am stat acolo, chit ca nu scapam sub 44-53EUR la o masa http://www.halkidiki.com/gorgona/.


Satul Vourvourou se intinde mult si bine pe plaja, nisipul fin, apa mai mica la mal cat sa se joace copiii. Am gasit noi si plaja Fava (directii si poze descrise aici https://www.facebook.com/media/set/?set=a.605728152781113.1073741835.596076673746261&type=1) care este descrisa ca fiind cea mai exotica din Vourvourou, dar cum avea pietre in loc de nisip si apa adanca la mal, nu ne-a impresionat prea tare. Asa ca am ramas clienti fideli plajei Karidi: nisip alb, fin, apa mica mult in larg cam ca la Mamaia, stanci, copaci pentru umbra, fara muzica tare si baruri din 3 in 3 pasi.
FAVA Beach

KARIDI beach

Cum copilul a inceput sa se plictiseasca de atata mers cu orele la apa si la nisip de 2 ori pe zi, de nu-i mai ajungea programul de “piatra mica intra-n sticla/piatra mare pleaca-n mare” (faptul ca am fost si singuri, fara alte familii cu copii, a fost iar un minus in concediu, ca fie-mea ma tot intreba de “pii? Pii?”), am fost si cu vaporul in mini croaziera la Muntele Athos pe bratul vecin ca sa mai treaca o zi. 

Am plecat din Ormos Panagia cu ditamai “bhaca” cum ii zicea fie-mea, am hranit din zbor (al lor, nu al nostru) pescarusii cu gogosi la 2EUR bucata, am baut cafea greceasca, am vazut cu binoclul manastirile de pe Athos si ne-am mirat ca erau dupa calendarul bizantin cu 13 zile in urma noastra, dar cu 3 ore inaintea orei noastre (26 iunie la noi=13 iunie la ei, dar ora 1pm la noi era ora 4pm la ei, ora noastra insemnand si ora Romaniei, ca era aceeasi ca in Grecia), ne-am plimbat prin portul Ouranoupolis cautand o icoana in care Iisus zambeste si are o expresie calda, de iubire a semenilor, si nu am gasit nimic, am dansat apoi pe vapor cu grecii si romanii si engleJii in cadrul programului artistic oferit de 30EUR de persoana biletul. M-a marcat cat de frumoasa era grecoaica ce dansa in program, cu tenul ei perfect, pielea bronzata uniform, ochii negri, parul negru, ondulat.






Cum alaturi de copil am inceput sa ne plictisim si noi, am mers cu masina si pana in Neos Marmaras (la vreo 30km de Vourvourou) unde aveau sa se cazeze nasii nostri, in speranta ca vom gasi acolo croaziere mai interesante. N-am gasit. Am mancat si acolo bine la taverna cocotata chiar pe dealul din port, acolo de unde plecau vasele de croaziera sau taxi-urile pe apa catre hotelul de peste garla, nu acolo unde erau vasele pescaresti. Plaja din stanga portului era ok, tot fara nisip fin, dar pietricelele erau micute, rotunde, numai bune la exfoliere, iar apa mica la mal, dar mai rece decat in Vourvourou. Ne-am pierdut un pic cu masina pe strazile groaznic de abrupte din orasel, dar ne-a atras faptul ca era “viata” acolo: multe locuri de papa, 2 farmacii, magazine, trenulet pentru copii.



La intoarcere am reusit sa facem mai multe poze in Sofia la Fashion hotel, fie-mea s-a imprietenit cu simpaticul barman Kiti (cum ii zicea ea lui Kristian), dar cum nu are nici 2 ani nu m-am alarmat prea tare de data asta de alegerea ei. Ne-am dus un pic si pana la Paradise Mall in Sofia, cica cel mai mare din Bulgaria, ca era la 5minute de mers pe jos de hotel. S-a ales si Mukallita cu un parfum de acolo, d-ala pe bune, nu la mostra, da?








Din Sofia am mers apoi la Bechet si am trecut cu bacul in port la mamaie, de am avut parte si de mini croaziera pe Dunare. Am asteptat de la 12am la 2pm sa vina bacul romanesc sa ne ia, ca eram doar 3 masini la rand, dintre care una din ele ne-a si palit usor pe bac in carligul de tractare remorca, ca cica ii sarise olteanului masina din viteza (la ce si-a auzit de la mine ma indoiesc ca o sa-i mai sara vreodata ceva din ceva). S-a distrat fie-mea la maxim cu puisorii pufosi, cu Pitu (=pisu), cu Ham-ham, a cules rosii din gradina, s-a udat leoarca in ploaia care a inceput de cand am pus noi picior in Romania iar si care ne-a urmarit pana la Sibiu!



Am raspuns invitatiei de a fi oaspeti si am dormit la mamaie



Duminica am mers la Slatina ca sa-si vada bunica nepoata, i-a facut fie-mea o demonstratie de dans si cantec pe muzica greceasca, am mai dormit si acolo o noapte.

Iar luni, 01 iulie 2013, am revenit la “oaiele” noastre. In Sibiu.

In principiu, a fost ok, (incomparabil superior concediului din Olimp, Ro, de anul trecut, chit ca si acolo am dat 200Ron pe noapte la cazare fix pe plaja), dar “I didn’t fall on my back” (n-am cazut pe spate, cum zice Bidi) cum a fost cand am mers in Thassos de exemplu. Insulele sunt mult mai faine decat continentul, asa ca deja urmatorul concediu il planificam in Creta, cu avionul, la un all inclusive, cu inchiriat de masina, ca sa nu ne mai hamalim.

The End.

2 comentarii:

  1. Foarte util review-ul tau.
    Si noi mergem spre Vourvourou anul acesta, si vroiam sa te intreb cum e apa in iunie, si care drum sa il alegem, prin Bulgaria sau Macedonia? Noi mergem cu 2 copii...

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, e mai scurt prin Sofia, dar nasii nostri au zis ca e mai multa autostrada prin Macedonia, noi am oprit in Sofia, ei au venit dintr-un foc. Daca m-as mai duce o data tot prin Sofia as lua-o, doar ca sa ma mai opresc o data la gradina aia a lor Zoo ca tare mare mai era. Apa in iunie nu e foarte foarte calda, dar nici sa te afecteze, copiilor oricum nu prea le pasa, apa si tzarana sa le dai, cum zice bunica :) Drum bun si sa imi spui cum a fost.

    RăspundețiȘtergere