Pagini

8 ianuarie 2014

Craciun Baden-bei-Wien, Austria, 2013

No, gata, o facuram si p-asta: fuserăm (sau furăm, depinde cum preferati) anul trecut, in 2013, de Craciun la Viena. Cu copilul din dotare la pachet. Desi juraseram ca nu mai plecam cu ea la drum lung dupa cat a plans in vara 2013 in drumul spre Halkidiki. Dar, cum acum are scaun de masina de copii mari si a stat muuult mai comod decat in vara, si cum s-a imprietenit si cu tableta si s-a uitat la Bambi 2 (da, 2) fara numar, am avut liniste cu Giugiuka.

Destinatia a fost Baden bei Wien in Austria (la 24km de Viena), nu Baden de Baden ala din Germania. 800 si ceva de KM, am ratat la dus, in 22 decembrie, autostrada Sibiu-Orastie, aia recent inaugurata, din cauza carambolului cu 40 de masini  din ziua respectiva.

Am oprit la pranz in Orastie, la rude, iar mai tarziu am dormit in Timisoara la niste prieteni, iar a doua zi, luni, ne-am continuat drumul pana in Austria.
Cazare: Amadeus Pension 3* 8.8 Fabulous review pe Booking 2 adulti si un copil de 2.4ani (cu patul ei separat), 6 nopti *75EUR/noapte + 5EUR/zi taxa de turist pentru 2 adulti (taxa de poluare statiune?) TOTAL 480EUR (approx 2,000 lei). Am avut Frühstück-ul inclus, cea mai buna omleta ever, pana si fie-mea s-a atins de ou! Nu mai vorbim de scaun de masa pentru copil, farfurii si cani cu Minnie Mouse sau Winnie The Pooh de manca fie-mea de drag, plus paine cu maia (drojdie din faina) facuta in casa, singura paine pe care am voie sa o mananc in dieta anti candida, nu m-as fi asteptat.

Sotia patronului, Johanna, din Polonia, 39 de ani, vorbea poloneza, rusa, germana si engleza, dar am rugat-o sa vorbeasca cu mine doar in germana (ca poloneza mea ruginise, iar rusa era in stare latenta...) ca sa exersez si ne-am descurcat onorabil, ne-a dat si informatii despre transport, parcari, preturi la Baile Romane din Baden, tarife la masaj la ei in pensiune (30EUR /ora, nu am avut timp, desigur, vs 80EUR/ora la Spa). Destul de prietenosi dansii, asa, dar PREA de tot: mama lu' nenea patronu', i-a smuls fie-mii un mar din mana din cauza ca avea o mica pata neagra langa codita! In plus, din lipsa de comunicare cu fiul, tot aceasta babette ne-a luat 90 EUR in plus la cazare ca nu stia de avansul platit, dar ca un bun recuperator de creante ce sunt i-am primit inapoi la cerere, cand mi-am dat eu seama ca a platit barbatu-meo mai mult decat trebuia.

Camera noastra: a dormit Giugiuka in patul ei doar 2 nopti, ca din ziua 3 plangea de dor de casa daca va vine a crede...Dupa care a dormit cu mine, iar tati singur
De facut prin Baden in Ajun de Craciun, nu prea multe, ca era tot inchis, (duminicile cel putin absolut tot inchis, magazine, cafenele, supermarket-uri, tot, ca cica ei sunt catolici si ar fi foarte grav sa lucreze duminicile, conform spuselor patronului...A, da, o singura farmacie era deschisa duminica in tot Baden-ul, si costa 1.30EUR in plus peste pretul produsului cumparat, taxa de duminica, dar cum sa nu luam noi Osa gel pentru dureri de dinti...) mai putin Baile Romane Römertherme, 8 EUR/adult dupa ora 19:00 (altfel 12:10 EUR/adult si parcarea gratis va rog) unde s-a balacit fie-mea la "uzi" (jacuzzi) in stil mare si si-a facut noi prieteni:


Vorbim limba universala a jocului, care nu cunoaste bariere

Seara era de vis: piscina luminata se oglindea in tavanul pe care il vedeti
In Ajun de Craciun, am luat si noi tramvaiul cel de toate zilele, din Baden pana in Viena, 48km dus intors, 24 EUR pt 2 adulti dus-intors, 2 ore dus -intors (da, transportul este foarte scump), mai jos detalii:

O calatorie cu metroul, 2.20EUR/adult, doar dus, biletele galbene sunt cele de tramvai, 6.40EUR/adult/dus

In zilele 2 si 3 am mers in Viena cu trenul, 46.40EUR total/2adulti/dus-intors/, dar a ajuns mai repede decat tramvaiul.
Am ajuns la THE Targul de Craciun (ala de la Rathaus - Primarie, ca asa sunt multe, peste tot, cu tarabe identice) in Ajun de Craciun, am refuzat sa dam 20EUR pe o pereche de sosete de lana maicuta batrana, ca doar le gaseam si in Targul de Craciun din Sibiu, iar in afara de cana din care a baut barbatu-meo un vin fiert (6.50EUR din care 2.50EUR garantia pentru returnarea canii), si cu care a ramas in mana ca fix la 6pm cand l-am cumparat ni s-a inchis taraba in nas ca pe ceas la ora aia s-a inchis targul, dar macar am si primit niste crenvusti gratis ca altfel ramaneau cu ei sfaraind ilegal pe gratar, in rest nu am avem nici un suvenir de acolo. 
Dupa ce ne-am plimbat cu poneiul la 2.50EUR pe tura de 3 invarteli in tarc, am zis cat poate costa un balon cu heliu, doar la Sibiu tot atat costa poneiul, deci tot 15 lei ar trebui sa coste si balonul: 9EUR, fratilor! Macar a fost bun la identificarea copilului in multime, era cu el legat de mana.



De mancat, se pare ca schnitzel-ul de 7.90 EUR bucata de la fast-food YUMM sau Yummi (o sigla verde cu scris alb, numai stiu exact numele), peste drum, in diagonala spre stanga cu spatele la Rathaus, nu era the real thing, cel mare, subtire, crocant, dar noua ne-a placut ca era moale si mai gros cum il stim noi. Ciorbele sunt nemancabile in Austria, supe la plic, concentrate intr-o cana de cappuccino, cu 2 toarte ca sa o bei, pana si fie-mea care mananca saraturile de la gradinita nu s-a putut apropia de ele.

Traiasca pastele si gnocchi, si chiftelele cu pile (piure), ca altfel facea fie-mea foamea big time.
In 25 Decembrie, dupa ce a venit IAR Mosul la fie-mea (cam pentru a 3-a oara, deja se strica magia povestii lui Mos Craciun cand sunt atatia in jur si vin ai naibii peste tot!) am dat sarmalele si soriciul pe un cartof copt cu cascaval si sunca la 6.50 EUR in alt targ de Craciun din Viena, cel de la Muzeul de Istorie Naturala,  unde in afara de dinozaurul miscator de a inlemnit fie-mea in fata lui, in rest mortaciuni ca la Antipa, nu prea au atras-o, am plecat repede de acolo:

dinozaurul robot miscator, poza de pe http://www.wien.org.uk/?page_id=221

In schimb, la acvariul Haus-des-Meeres Vienna a fost mult mai incantata mademoiselle Goe, a lins cu spor geamurile, doar doar o ajunge si ea la peste. Hmm, poate de-aia tot cerea iar pile (piure), acum m-am prins...

Tot la Haus des Meeres i-a placut fie-mii sa atinga maimuticile din padurea tropicala

Priveliste Vienna din cafeneaua de la et 11 Haus des Meeres
In seara de Craciun am mancat si noi la restaurantul grecesc din Baden ca tot austriacul, noroc ca ne-au facut rezervare cei de la pensiune ca altfel mancam tot somon cu avocado ca si in Ajunul de Craciun.
Akropolis - n-a stat fie-mea locului o clipa, dar noroc ca sunt austriecii super friendly si toleranti si se amuzau. Bine, s-au amuzat prima seara, ca la a doua iesire la cum tipa d-ra Goe au inceput sa o shhash-ie niste babe.

Preturi de Austria: 1 supa de peste 3.40 EUR, 1 franzela cu usturoi, la cuptor, 4 EUR, dar platoul acela de 2 persoane Meteora Teller a fost ceva de groaza, prea multa carne, eu mi-am ales elegant toti kalamarii, iar ardeleanul meu carnurile ramase, am crezut ca plezneste. Bonul mai mic este de la Zoo, unde am gasit supa cu O galusca in ea, la 3.40 EUR, spre fericirea fie-mii!

Ziua a doua de Craciun am petrecut-o integral la Zoo Schönbrunn Tiergarten Wien, (merita toti banii si tot timpul) am facut apoi si noi o poza cu Palatul aflat tot in parcul prin care am ajuns la zoo, in drum spre Kinder Museum din interiorul Palatului.
La Zoo tot 15 EUR/adult ca si la Acvariu, iar la Muzeul de Istorie Naturala 10EUR/adult 95 EUR am dat in total pe intrari, incluzand si Kinder Museum 7.5EUR/adult

Johann Strauss as in Ioan Strutul?
Servet de masa, la Zoo, din par de urangutan oare? Well, fie-mea a crezut ca mi-a cazut mie parul...
Galusca Knödel din supa!



Close encounter maimuta cu maimuta



Daca stiam ca ii place asa mult cu Leiterwagerl-ul, il luam pe al meu de la mamaie de la Bechet, ala de ma cara cu el la camp



Ne-am printesit toti la Kinder Museum



In ultima zi in Baden, am iesit si noi la un mic shopping, noroc cu cafenelele Tchibo in care am gasit suveniruri si cadouri pentru rude si prieteni, ca in rest aveau niste preturi ex geaca de copil 3 ani, cu puf original din strutzozaur cred, 179 EUR...

Am si eu un suvenir din Austria, totusi, o cutie de pus dero in ea, in forma de masina de spalat, cu capac, mi s-a parut super practica!

Cand aude fie-mea de "zin" (magazin) nu mai poate de drag, a fost tare mandra de geaca ei cea noua de la United Colours of Benetton, cu preturi beton, reduse cu 30%
La Pandorf dupa tzoale nu am mai ajuns, in primul rand noii nostri prieteni din Baden, romani stabiliti de 13 ani acolo, cu 2 copii cu care s-a alergat fie-mea la restaurantul grecesc, dupa ce s-a balacit cu baietii la piscina de copii de la Baile Romane, ne-au confirmat cam ce stiam si noi de la TK Maxx din Londra, ca hainele de firma, in outlet, chiar si reduse tot sunt scumpe, iar in al doilea rand am plecat inapoi spre Romania duminica si era inchis.

Damage-ul financiar total a fost vreo 1100 EUR (cazare 480, transport 100, intrari muzeu, zoo etc 100, mancare restaurant + supermarket+fast food-uri in Viena vreo 200, 100 benzina, 100 cadouri si suveniruri (incluzand napolitanele si ciocolatele Manner si sticlele de lichior ciocolata Mozart si Stroh va rog!)

A meritat acest concediu si efortul si banii, Viena a fost ca o gura de aer proaspat pentru noi, da, am mai merge inca o data, va recomandam cu mare drag si incredere, cu copiii a fost chiar mai fun.

Alles gute! Albumul complet aici Mukallita Facebook.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu