Pagini

11 iunie 2013

Cu Mukallita junior la ferma Cornatel, Sibiu

Daca sunteti parinti de Sibiu, mai ales de pici mici, stiti deja ca e penurie comunista de chestii de facut cu ei, in vederea dezvoltarii armonioase (a se citi in vederea consumarii si secarii energiei nucleare din dotare in afara perimetrului casei, la randul lui micsorat la patratul din fata televizorului). 

Asa ca, daca esti parinte de Sibiu, stai mereu cu antenele pe receptie, doar doar mai prinzi o stire despre un loc de joaca pentru pitici, un grup de activitate, un parc, o iesire, o maslina, o atentie.

Iar, daca esti copil cu parinte de Olt si parinte de Sibiu, vei vedea ca in timp ce ala de Sibiu scoate  molcom si ocazional antenele pe receptie, ala de Olt se baga si-n seama cu tupeu si scoate apa si din piatra.

Asa ca eu, mamica de Olt (hmm, idee de grup Feisbuc), anul trecut in vara m-am bagat in seama. In drum spre  Tichindeal la vizitarea de weekend a socrului din dotare, la care mergeam sa vedem stupii, albinele si orataniile din ograda (=5 caini: 2 lup si 3 corciti, aciuati de prin sat), am inceput sa scanez de plictiseala in masina cladirile de pe marginea drumului. 

Si, la intrarea in Cornatel, (cand iesi din Sibiu pe Dealul Daii tat inainte tzeava sau atza cum zice parintele de Sibiu), imediat cum am lasat in dreapta podul ce duce in sat, iar pe stanga un robinet de apa la un zid alb de stau oamenii cu masinile la coada sa ia apa de acolo, am vazut apoi in dreapta 2 umbrele colorate la terasa de la barul din sat (anul asta sunt galbene, a la Bergenbier), iar imediat pe stanga, in curba, fugitiv, cu coada ochiului, o poarta mare metalica vopsita albastru deschis. Prin poarta deschisa am vazut o vaca, un cal si niste copii.

"Stooop! Trage pe dreapta!" Frane, urme de cauciuc ars pe sosea, cruci urmate de vocabularul ardelean de rigoare "Nu esti sanatoasa la cap!" (inca mai lucram la asimilarea injuraturilor oltenesti). 

Tot io: "Fra, taci ca cred ca vazui o ferma." 
Mukallul: "O sa fiu eu, da' ce puii mei puteai sa vezi intr-un sat!?!"
Io: "Taci, fra, ca era de copii, intoarce masina."
Mukallul: "Adica acolo se cresc copii?" (sarcasmul Mukallului meu este delicios, mai ales cand il aplica pe mine)

Si, cu tupeu si bilet (tip donatie) de 10 lei/persoana, am intrat cu copilul in brate, ca nu stia merge atunci, la ferma Cornatel. Pe atunci nu gaseai foarte multe, erau doar niste grajduri cooperatiste comuniste in paragina, dar pline de animalute cu mult spirit de echipa ca tare vesele mai erau: iepuri, magari, cai, ponei, vaca, gaini, gaste, capre, oi, chiar si o caprioara! 

Anul asta, pe langa grajdurile comuniste, si-au tras oamenii un mic Arka Park Paltinis in miniatura, ca doar e adaptat pentru copii (de la 6ani in sus am inteles), cu traseu exterior si loc de joaca interior (destul de periculos la prima vedere asta din urma), lucreaza acum sa termine bucataria ca sa dea drum si la mancatorie, fac si niste camere de cazare. Si-au facut si site http://www.fermascoalacornatel.ro/FermaScoalaCornatel si ii gasim chiar si pe Facebook https://www.facebook.com/Fermascoalacornatel, iar blogger-ul B. Brylynski il descrie "paradisul copiilor"!

Si, cum sunt copil crescut la tara, cu gainatzi de rate si gaini pe talpi, cu mucii-n brau, dar fericit printre boboci si pui, de data asta ii subscriu lui BB, chiar e paradisul copiilor! (Si nu numai, dar faptul ca m-am bucurat si eu ca un copil, ramane secretul nostru.)

Si ce daca pentru astia mici 0-5 ani nu sunt leagane si topogane si la prima vedere te descurajezi cand vezi paragina grajdurilor, ia priviti cum am scos noi duminica, 9 iunie, apa din piatra, stand bot in bot cu toate animalele (nu uitati sa veniti de acasa cu mere, morcovi, paine si zahar cuburi pentru ponei) impreuna cu alti parinti si alti copii, un excelent mod de socializare:

Mai multe poze gasiti in album pe https://www.facebook.com/Mukallita?fref=ts


1. Indopat puii cu paine de casa cu seminte

2. Indopat tzup=tzupii cu morcovi (de atunci mananca si fie-mea morcovi!):

3. Dat "salata" la bee, beee, (la noi si caprele si oile si tzapii si iezii si mieii toti sunt beee):

 4. Dat morcovi lui Gica, tzapul vedeta, pe care nu trebuie sa-l atingeti ca e in calduri si miroase a pipi (3 zile mi-am spalat mana cu clor si tot putzeam a...tzap in calduri):


5. Dat biscuiti, mere si banane cu tot cu coaja domnului Becker, care are 28 de ani! (pana la 30 traiesc, ne-a spus nenea de la ferma):


6. Hranit GaGa (Ladies), Cac-Cac (mac mac in engleza...), Clu-Clu-Clu (curcanul):


7. Admirat cei 3 boboci de gasca crescuti de o curca (inca nu intelegem la varsta asta diferenta intre puii de curca si puii de gasca, toti fac piu, piu, piu):


8. Experimentat viata animalelor inchise in custi in calitate de specia Giugiuka Magnifika:


9. Jucat cu Ham-Ham, Negrutz sau Pufulete, baietelul doamnei Betty, mama singura:


10. Si la piece de resistance, cireasa de pe tort, close-encounter terapeutic cu poneii:




Ca de la purtator nefericit de breton in ochi la alta bretonista, i-am dat Claudiei parul la o parte sa-si vada si ea puiul:

3 ore sambata si 3 ore duminica am petrecut cu animalele. Am dormit bine in weekend, am papat bine, a fost si soare. Asteptam deschiderea bucatariei in iunie 2013, precum si sosirea in 19 iunie a doamnei profesoare de initiere in calarie (fie-mii ii place sa stea in sa pe ponei la plimbare), precum si sa testam plimbarea cu caruta, tractorasul, mocanita (eventual tati sa faca muschi).



Si va asteptam si pe voi, o sa mergem des pe acolo vara asta!


Un comentariu:

  1. ,,(la noi si caprele si oile si tzapii si iezii si mieii toti sunt beee):'' Probabil ca mai târziu va afla ca si barbaţii ,,mai be'' şi o sa aprobe itotdeauna ce zic toţi ăia de mai sus: be! Si o sa bea!

    RăspundețiȘtergere